Rappelz Wikia Polska

Bestie

633strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze78 Share

Chowańce

Bestie - Podstawowe / Pospolite / Niespotykana / Rzadka / Extra / Unikatowe
Pantera menu.pngZółwian menu.pngKurzak menu.png Czerwona wróżka menu.pngNiebieska wróżka menu.pngYeti menu.pngOrk menu.pngSyrena menu.pngSzkielet menu.pngWilk menu.pngOśmiornica menu.pngLydian menu.png
Harpia menu.pngJastrzębiec menu.pngSalamandra menu.pngBiały jednorożec menu.pngMroczny jednorożec menu.png Anioł menu.pngCentaur menu.pngNaga menu.pngGnoll menu.pngGerda menu.pngBłazen menu.png
Cerber menu.pngDżin menu.pngMistyczny dżin menu.pngKościan menu.png Biały smok menu.pngMistyczny koala menu.pngTyran śmierci menu.png
Demoniczna Dziewczyna

Bestie(Chowańce lub Pety z j.ang. pet -zwierzę)są to nasi najlepsi przyjaciele w świecie Rappelz. Bestie są zaklęte w kartach bestii które po przywołaniu towarzyszą nam,pomagają nam w walce, leczą nas lub/i drużynę oraz nie rzadko przyjmują większą część obrażeń zadawanych przez potworki zamiast nas.

===
Ekwipunek bestii === Bestie podobnie jak postać gracza mogą nosić broń i zbroje. Warto pamiętać o wyposażeniu Bestii, gdyż nawet najsłabszy ekwipunek podnosi atak i obronę. Podobnie jak u postaci, ranga zbroi jaką może być noszona przez bestię zależy od poziomu.

Aby nasza bestia mogła zakładać ekwipunek, w pierwszej kolejności musimy rozwinąć umiejętność Ekspert Przedmiotów Bestii która jest dostępna od 1 poziomu bestii. Daje nam to możliwość wyposażania naszego peta w ekwipunek ale tylko 2 miejsca na broń i zbroję. Aby otrzymać możliwość dołożenia jeszcze 3 przedmiotów do ekwipunku naszej bestii musimy spoić naszą bestię stw(stan wzmocnienia)

Stw1-2 ( +1 ) Stw3-4 ( +2 ) Stw5 ( +3 )

Aby włożyć ekwipunek w okno szyku bestii, wpierw przedmiot musi zostać zapieczętowany. Służy do tego "Karta Jedności" którą możemy dostać u Handlarzy. Receptura jest prosta:

  • otwieramy Ekwipunek,
  • otwieramy okno Ulepszania,
  • następnie przeciągamy zbroję lub broń, oraz Kartę Jedności,
  • klikamy Połącz

Tak przygotowany przedmiot możemy przeciągnąć do okna Szyku Bestii.

Warto również zauważyć że bestie magiczne powinny mieć broń o jak największym ataku magicznym oraz zbroje maga, natomiast te atakujące fizycznie broń o takim ataku i najlepiej zbroje wojownika.

Bestie w zależności od rodzaju w różny sposób wykorzystują założony im ekwipunek:

  • Podstawowe (Tier 1) w 80%
  • Pospolite (Tier 2) w 90%
  • Niespotykane (Tier 3) w 95%
  • Rzadkie, Ekstra i Unikatowe (Tier 4,5,6) w 100%

Wszystkie bestie wykorzystują 100% Klejnotów Dusz i Kostek Ulepszających (Kostki Uderzenia, Kostki Obrony).

Poziom bestii

Bestia podobnie jak gracz, za walkę obok nas (przez cały czas gdy jest przywołana) otrzymuje doświadczenie. Po zebraniu odpowiedniej ilości doświadczenia awansuje na kolejny poziom otrzymując 1 PP. Możemy go wydać podnosząc umiejętność bestii.

  • u profesji nie przywoływaczy, bestia zdobywa tylko tyle doświadczenia co nasza postać,
  • u profesji przywoływaczy (Mag, Mag Bitewny, Hodowca, Opiekun Zwierząt, Minstrel, Przywoływacz), bestia dostaje więcej punktów niż pozostałe profesje, oraz dostaje małą ilość doświadczenia nawet jeśli tylko jest w szyku, zależy to od poziomu umiejętności Hodowla Bestii.

dodatkowo

  • bestia nie dostaje doświadczenia z wykonanych zadań,
  • przestaje otrzymywać doświadczenia jeśli ma poziom wyższy od poziomu naszej postaci,
  • w przypadku śmierci, tak jak nasza postać, traci doświadczenie.

Ewolucje

Ork80plus10.jpg

Karta Orka 80 Poziom + 10

Każda bestia posiada 3 Ewolucje (Evo).Ewolucja z Evo1 na Evo2 jest możliwa na 50 Poziomie bestii jednak możemy poczekać ze zmianą do 60 Poziomu, a za każdy poziom zwłoki dostaniemy 2PP. Karty bez tych dodatkowych punktów są mniej warte niż te które Evo2 miały dopiero po osiągnięciu 60 Poziomu.

  • Ewolucja z Evo2 na Evo3 możliwa jest na 100 Poziomie bestii jednak możemy poczekać ze zmianą do 115 Poziomu. Podobnie jak wyżej za każdy Poziom zwłoki dostajemy 2PP zamiast 1PP.

Dodatkowe ponad miarowe Poziomy (tzw. OverBreeding) są widoczne na karcie jako + np +10.

Aby ewoluować bestię na następny poziom należy zgłosić się do "Hodowcy Bestii" obecnym w każdym z miast.

Komendy Bestii

Instrukcje można wydawać poprzez ikony z Okna czynności lub za pomocą kombinacji klawiszy i kliknięć:

  • Shift+Kliknięcie na mapie - ruch bestii we wskazany punkt
  • 2x Esc - podążanie bestii za graczem (dogania nas niezależnie od szybkości)
  • Ctrl+Klik na celu - Atak (Autoatak fizyczny) z bestią
  • Alt+Klik na celu - Atak bestii (autoatak tylko bestii)

Karty Bestii

Zobacz też: Karta Bestii
Fresh ork.jpg
E-ork.jpg

Z potworów wypadają tylko puste karty, konieczne jest oswojenie bestii aby móc korzystać z takiej karty. O oswajanie (nazywane też tamowaniem) można poprosić zaufaną, pewną, i znaną nam osobe z wyższym Lv lub z lepszą kartą i profesja peciarską.

W grze istnieje charakterystyczne nazewnictwo kart:

  • fresh Nazwa Karty

Oznacza kartę z zaklętą/oswojoną bestią jeszcze nie umieszczaną w szyku (nie ma napisu poziomu na karcie) lub na 1 poziomie.

  • e-Nazwa Karty

Oznacza Pustą kartę bez zaklętej bestii.

Typ Ozn. Bestie / Karta
Tier1.png Podstawowa
(Tier 1)
T1.png Pantera · Żółwian · Kurzak
Do kupienia u Handlarzy
Tier2.png Pospolita
(Tier 2)
T2.png Czerwona Wróżka · Niebieska Wróżka · Yeti · Ork · Syrena ·
Szkielet · Wilk · Ośmiornica · Lydian
Najczęściej wypadają z Potworów 1 - 89 lvl, możliwe jest wypadnięcie na wyższych poziomach.
Tier3.png Niespotykana
(Tier 3)
T3.png Harpia · Jastrzębiec · Salamandra · Jednorożec · Mroczny Jednorożec
Wypadają najczęściej z Potworów 1 - 119 lvl, możliwe jest wypadnięcie na wyższych poziomach.
Tier4.png Rzadka
(Tier 4)
T4.png Anioł · Centaur · Naga · Gnoll · Gerda · Błazen · Demoniczna Dziewczyna
Najczęściej wypadają z Potworów 120 - 190 Poz., we wszystkich lochach, oraz istnieje mała szansa na wypadnięcie z każdego potwora.
Gerdę można otrzymać tylko z ciągu zadań lodowej wyspy.
Karta Błazna może powstać po nieudanym łączeniu kart bestii.
Karta Demonicznej Dziewczynki jest tymczasowa, w czasie przebywania lub wykonywaniu zadań w lochu Mallebrot
Tier5.png Extra
(Tier 5)
T5.png Cerber · Dżin · Mistyczny Dżin · Kościan
Najczęściej wypadają z Potworów o takich samych nazwach, ale jest mała szansa na wypadnięcie z każdego potwora oraz w lochach.
Tier6.png Unikatowa
(Tier 6)
T6.png Biały Smok · Mistyczny Koala · Tyran Śmierci
Karta Białego Smoka - potwory 146+ [+++], 150+, tzw "epic bosses".
Zaklęta karta Mistyczny Koali jest dostępna za 1'000'000 Punktów Gen - za walkę w grotach URSA.
Zobacz też: Karta Bestii

Wypadanie kart zawiera również element losowy, zdarza się wypadnięcie kilku kart podczas jednej "sesji" grania, a czasami żadnej przez kilka kolejnych. Możliwe jest też wypadnięcie wyższych kart na niższych poziomach lecz szansa jest znikomo mała (lecz możliwa).

Karty Bossów

Bossy - Karty Bossów
Baron midius menu.jpgNiewdzieczynka menu.jpgWulkanus menu.jpgChimerius menu.pngEmanuel Tremad menu.jpgInfernia menu.jpgPierwotny krzyk menu.jpg
Kamienny gospodarz menu.jpgGrottomog menu.jpgBehemot menu.jpgLucjusz menu.jpgPożeracz dusz menu.jpgPołódnica menu.jpgAbsolutna wiedzma menu.pngTaranida menu.jpg
Ilrios Fałszywgo boga menu.jpgHafgufa menu.jpgAlleo menu.jpgCherip pożeracza menu.jpgDraka menu.jpgDralajah menu.jpgOzyrys menu.jpgOnodrim szalony menu.jpgKrolowa Anaxii menu.jpgKrólowa Szenke menu.jpgSan lord kynsza menu.jpg
Karta Kubriana  · Karta Meduzy

Oswajanie Bestii

Zobacz też: Oswajanie Bestii
Aktualizacja danych

Zanim zaczniesz

Słowa oznaczone kolorem jasno zielonym to pojęcia które warto zapamietać poniewaz często sa używane w grze lub dla łatwiejszego zrozumienia pisanego tekstu

Słowa pisane kolorem czerwonym to słowa bardzo istotne które wymagają wyróżnienia oraz podkreślenia.

pojęcia

Oswajanie potocznie przez graczy nazwane Tamowaniem od spolszczenia angielskiego słowa taming(z j.ang oswajanie)

T1-T7 jest to określenie rangi za równo jak i u zwierząt i w eqkwipunku.

lvl skrót od angielskiego słowa level co oznacza poziom.

Tamer z j.ang. osoba zajmująca się oswajaniem zwierząt.

Wymagania Do Rozpoczęcia Oswajania

Aby rozpocząć oswajanie każdy musi posiadać nastepujące rzeczy:

  • Pustą kartę bestii odpowiedniego zwierzęcia lub danego poziomu rzadkości
  • następująca umiejętność które zdobywamy w podstawowej profesji:
    • Oswajanie Bestii.png Oswojenie Bestii [10PozP] - podstawowa umiejętność tamowania

Czy Oswajanie zawsze sie powiedzie ?

Oswajanie NIE ma 100% na powodzenie sie jednak można zwiększyć tę szanse za pomocą:

  • Zwoju oswajania besti - daje on 20 poziom umiejętności .
  • Ekwipunek na szczęście które tez zwiększa szanse.
  • kartę umiejętności od +1 do +13

Oczywiście szansa na udanie wzrasta wyraz z poziomem karty.

  • Ekwipunek który zwiększa nam umiejetność oswajania.

Przebieg Oswajania

Aby rozpocząć oswajanie pierw należy odnaleźć zwierze które nas interesuje a następnie:

  • zaznaczyc bestie
  • użyć umiejętności
  • poczekać aż nasza postać rzuci zaklęcie
  • zaatakowac a następnie zabić oswajane zwierze

Przywołanie bestii

Bestia.png

Przywołana bestia widoczna pod statusem postaci.

Aby przywołać naszego chowańca musimy najpierw go umieścić w szyku bestii a następnie użyć umiejętności Przywołanie BestiiPrzywołanie Bestii.png.

Występowanie bestii oraz ich opis

Mapy pokazane z występowaniem nie pokazują KAŻDEJ lokacji występowania bestii ale zapewne większość z nich

Oto niewielka mapka z zaznaczonymi miejscami gdzie najlepiej łapać bestie danego rodzaju i poziomu : Występowanie bestii.jpg Kliknij aby powiększyć

Szansa na oswojenie

Jest wiele opisów jakie są szanse na . Poniżej przypuszczalne wartości opublikowane na forum gPotato:

Karta
\
Szansa podstawowa
Tier1.png Tier2.png Tier3.png Tier4.png Tier5.png Tier6.png
Podstawowa Pospolita Niespotykana Rzadka Extra Unikatowa
wg. PotatoFlavor
2009-08-03
~65% ~30% ~8% ~3% ? ?
wg. AlizarinHQ
Epic 5-6, 2008-09-30
~100% ~80% ~50% ~35% ~20% ~10%

Nie ma danych oficjalnych ile jest % szansy na złapanie danego Peta.

Tamerzy

Oswajania besti podstawowych czyli Kurzaka, Żółwia i Pantery możemy próbować sami, jednak na oswojenie innych bestii mamy nikłe szanse. Wszystko dlatego że profesje nie będące przywoływaczem mają umiejętność oswajania tylko na 1 poziomie. Podczas gdy profesje przywoływaczy mają 10 poziomów tej umiejętności i zwykle inwestują w karty podnoszące szanse na oswojenie. Dlatego zaleca się osobom nie czujących się na siłach aby za drobną opłatą zlecić oswojenie osobie tym zajmującej się - tamerowi.

Kim są tamerzy

  • Tamer to gracz którego postać jest jedną z przywoływaczy zależnie od rasy Asura: Mag, Mag Bitewny, Deva: Hodowca, Opiekun Zwierząt, Gaia: Minstrel, Przywoływacz.
  • Posiada wysoki poziom oswajania (maksymalnie 10 poziom)
  • Posiada kartę oswajania z wysokim + (+3 +4 +5 i więcej)
  • Ma jakąś opinie lub został polecony przez inną osobę - trzeba uważać na oszustów.

Również na czacie ogłaszają się tamerzy np

Jakiś_Gracz: Tamowanie 10/4 tanio

lub

Inny_gracz: Oferuje tamowanie 10/+5 pewniak

Jak można się domyśleć mają 10 poziom oswajania i kartę +4 a drugi +5.

Przebieg tamowania

Kiedy znajdziemy tamera:

  • Spytaj od razu jaki jest koszt tamowania,
  • Poproś o pokazanie karty tamowania (czy rzeczywiście jest tak jak pisał, daje handel i pokazuje że karta ma rzeczywiście ten +, chyba oczywiste że nie przekaże jej nam tylko możemy ją zobaczyć w oknie)
  • Kiedy wszystko wiadomo informujesz go jaką bestię chcesz oswoić,
  • Tamer dodaje cię do drużyny i udajecie się na miejsce (kolejność dowolna),
  • Przekazujesz kartę bestii tamerowi,
  • Będąc nadal w Party (drużynie) tamer oswaja zwierzaka a następnie go zabija.
  • W oknie czatu wraz z informacjami systemowymi najpierw widzimy informacje oswajanie a następnie czy oswajanie się udało czy nie.
  • Jeśli nie szkoda, jeśli tak do okna handlu tamer przekazuje kartę, a osoba korzystająca z usług gotówkę.
  • Dziękujemy tamerowi a on poleca się na przyszłość :)

Ważne

  • Spytaj wcześniej ile kosztuje tamowanie,
  • Nie bądź zbyt ufny, sprawdź czy to faktycznie tamer,
  • Musisz być w Drużynie - Party aby wiedzieć czy tamowanie się udało (lub obok tamowanej bestii - wtedy sam zobaczysz czy tamowanie sie udao - zobaczysz co stanie sie z "serduszkiem")
  • Tamowanie ma małe szanse więc licz się z tym że tamowanie się nie uda
  • Zaleca się robienie screenów z transakcji i "umowy", mogą być przydatne w przypadku kradzieży.

Zobacz też: Oswajanie Bestii

Spajanie Kart

Spojenie dusz bestii umożliwia rozdanie dodatkowych PP bestii, zwiększa statystyki chowańca oraz umożliwia dostęp do silniejszych umiejętności (tzw. na pasek).

Do Spojenia Dusz kart, potrzebne są:

  • Dwie takie same karty bestii
    • Karty muszą mieć zaklęty (oswojony) ten sam typ bestii.
    • Poziom nie jest ważny
    • Karty muszą mieć ten sam Stopień Wzmocnienia - np dwie karty STW 0, lub dwie karty STW 1.
  • Spajacz Dusz [ Możliwość kupienia u Mistrza Bestii za 360,000 (360k) w Laksy, Horyzoncie, Ukrytej wiosce, Katan.]

Aby spoić karty :

  • Musimy otworzyć okno ekwipunku
  • Następnie otwieramy okno ulepszania
  • W polu głównym umieścić jedną z kart bestii
(Ta karta, nawet w wypadku nieudanego połączenia, nie zostanie utracona.)
  • W dodatkowych polach umieścić kartę bestii (z którą chcemy pierwszą kartę połączyć) oraz Spajacz Dusz.

( Jeśli posiadamy kartę Błazna możemy również umieścić ją w dodatkowym polu aby zwiększyć szanse na powodzenie.)

  • Kliknąć połącz.

Jeżeli spajanie się powiedzie poziom obu bestii zostanie zredukowany do poziomu 1 i wiąże się z tym także cofnięcie wszystkich umiejętności bestii.

Jeśli się nie uda, karta z głównego pola pozostaje w ekwipunku. Wszystkie przedmioty z pól dodatkowych (druga karta bestii, Spajacz Dusz, Karta Błazna - jeśli użyliśmy) zostają zniszczone. Dodatkowo istnieje mała szansa, na uzyskanie Karty Błazna tylko w przypadku nie udanego spajania kart tieru 4 (T4).

Polecane spajanie bestii

  • +1 oba pety na jakimkolwiek lvl
  • +2 oba pety powyżej 35lvl
  • +3 oba pety powyżej 60 lvl
  • +4 oba Pety powyżej 90 lvl
  • +5 oba pety Evo 3 czyli 115++

( Jednak dla niektórzy mówią iż poziom nie ma znaczenia )

FAQ

Jak wskrzesić bestię?

Nie udało nam się oswoić bestii za pomocą karty którą dostaliśmy z zadania na Wyspie Adeptów i co teraz?

Zdarza się że oswajanie zwierzaków nawet podstawowych się nie udaje:

Podstawowe takie jak :Żółw, Kurzak i Pantera można kupić u handlarza który jest praktycznie w każdym  mieście.

Za pomocą Zwoju Wskrzeszenia, Można go kupić u Handlarzy w każdym mieście.
Zaznaczamy bestię, albo jej postać w lewym górnym rogu (zaraz pod naszą) lub trzymając Shift klikamy na nią na mapie.
Dwukrotnie klikamy na zwój wskrzeszenia.
Prosimy o pomoc innych graczy.
Klasy Peciarskie (Hodowca, Opiekun Zwierząt), Klasy Uzdrawiające (Uzdrowiciel, Kapłan, Kapelan, Druid) mogą wskrzesić twoją bestię.
Jeśli bestia była martwa w innym miejscu, zanim ją wskrzesimy najpierw trzeba ją Odwołać, a potem przywołać ponownie. 

Nowe rodzaje bestii według 2 części kroniki VIII

Nowe rozszerzenie wprowadza do gry olbrzymią ilość chowańców.

Obecne Chowańce nie zostaną zmienione. Nowe Chowańce będzie można zdobyć za pomocą Kart Duszy Bestii Karty podzielone zostały na stopnie - dzięki nim będziecie mogli oswajać potwory, które niegdyś były Waszymi wrogami! Dostępne w grze Karty:

Nowe karty.jpg

Głębsze informacje na ten temat znajdziecie tutaj: Karty Duszy Bestii

Jak to działa?

Poniższy diagram wyjaśni, na czym polega oswajanie nowych Chowańców:

13052013 142632 soultaming 519922.png

  • Diagram już jest w polskim tłumaczeniu lecz przepraszam za jakość.

Typ potwora będzie miał decydujący wpływ na to, jakie umiejętności bojowe zostaną mu przypisane (bestie, ludzie, smoki, anioły, demony, nieumarli, dusze, itd.).

Dostępność potworów zostanie oznaczona w oknie Interfejsu:

165.jpg

Aktywne i pasywne umiejętności dobierane są według formy potwora (5 dostępnych) oraz typu potwora (19 dostępnych).

1 umiejętność aktywna i 1 umiejętność pasywna dodawane są według formy - to samo działa w odniesieniu do typu.

Wygląd oswojonej bestii nie będzie odbiegał od tego, jak wygląda ona przed oswojeniem. Jeśli spotkacie na swej drodze demony, które będą różnic się kolorem skóry, wybierzcie tego, który bardziej przypadnie Wam do gustu.

Suma punktów statystyk każdego nowego Chowańca wynosi 80:

DEFENSYWNE WALKA W ZWARCIU WALKA NA ODLEGŁOŚĆ MAGOWIE - WALKA LECZENIE
SIŁA 20 20 5 5 5
ŻYWOTNOŚĆ 24 16 8 8 8
SPRAWNOŚĆ 10 18 23 5 5
ZRĘCZNOŚĆ 6 6 19 5 5
INTELIGENCJA 5 5 5 28 25
WIEDZA 5 5 10 19 22
SZCZĘŚCIE 10 10 10 10 10

Jak widać, klasy defensywne odznaczają się wysoką Żywotnością oraz Siłą, podczas gdy klasy ofensywne (walka w starciu) bazują na wysokiej wartości współczynnika Sprawność. Klasy ofensywne (walka na odległość) wyróżniają się najwyższą Sprawnością oraz całkiem niezłą Zręcznością. Klasy leczące oraz magiczne wyspecjalizowały się w wysokim poziomie Inteligencji oraz Wiedzy. 

Chowańce (z Kart Dusz Bestii) otrzymały nieco mniejszą ilością umiejętności. Mogłoby się wydawać, że to spory minus. Jednak nie do końca! Nowe Chowańce mają zdolność nauczenia się wszystkich dostępnych umiejętności. 

Bestie - Podstawowe / Pospolite / Niespotykana / Rzadka / Extra / Unikatowe
Pantera menu.pngZółwian menu.pngKurzak menu.png Czerwona wróżka menu.pngNiebieska wróżka menu.pngYeti menu.pngOrk menu.pngSyrena menu.pngSzkielet menu.pngWilk menu.pngOśmiornica menu.pngLydian menu.png
Harpia menu.pngJastrzębiec menu.pngSalamandra menu.pngBiały jednorożec menu.pngMroczny jednorożec menu.png Anioł menu.pngCentaur menu.pngNaga menu.pngGnoll menu.pngGerda menu.pngBłazen menu.png
Cerber menu.pngDżin menu.pngMistyczny dżin menu.pngKościan menu.png Biały smok menu.pngMistyczny koala menu.pngTyran śmierci menu.png
Demoniczna Dziewczyna

Więcej w Fandom