Rappelz Wikia Polska

Karta Bestii

633strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze24 Udostępnij

O kartach

Bestie to zwierzaki potocznie nazywane w grze Petami, które możemy posiadać przy sobie. Pety mogą pomagać nam w walce, leczyć, a nawet zbierać na siebie obrażenia zadawane przez potwory.

Zobacz też: Bestie

Aby móc mieć przy sobie bestię trzeba posiadać zaklętą kartę bestii. Potwory które zostaną zaklęte w karcie możemy przywoływać zaklęciem, do którego dostęp otrzymujemy jeszcze przed pierwszą zmianą profesji.

Fresh ork.jpg
E-ork.jpg

Z potworów wypadają tylko puste karty, konieczne jest oswojenie bestii aby móc korzystać z takiej karty. O oswajanie (nazywane też tamowaniem) można poprosić zaufaną, pewną, i znaną nam osobe z wyższym Lv lub z lepszą kartą i profesja peciarską.

W grze istnieje charakterystyczne nazewnictwo kart:

  • fresh Nazwa Karty

Oznacza kartę z zaklętą/oswojoną bestią jeszcze nie umieszczaną w szyku (nie ma napisu poziomu na karcie) lub na 1 poziomie.

  • e-Nazwa Karty

Oznacza Pustą kartę bez zaklętej bestii.

Karty

Typ Ozn. Bestie / Karta
Tier1.png Podstawowa
(Tier 1)
T1.png Pantera · Żółwian · Kurzak
Do kupienia u Handlarzy
Tier2.png Pospolita
(Tier 2)
T2.png Czerwona Wróżka · Niebieska Wróżka · Yeti · Ork · Syrena ·
Szkielet · Wilk · Ośmiornica · Lydian
Najczęściej wypadają z Potworów 1 - 89 lvl, możliwe jest wypadnięcie na wyższych poziomach.
Tier3.png Niespotykana
(Tier 3)
T3.png Harpia · Jastrzębiec · Salamandra · Jednorożec · Mroczny Jednorożec
Wypadają najczęściej z Potworów 1 - 119 lvl, możliwe jest wypadnięcie na wyższych poziomach.
Tier4.png Rzadka
(Tier 4)
T4.png Anioł · Centaur · Naga · Gnoll · Gerda · Błazen · Demoniczna Dziewczyna
Najczęściej wypadają z Potworów 120 - 190 Poz., we wszystkich lochach, oraz istnieje mała szansa na wypadnięcie z każdego potwora.
Gerdę można otrzymać tylko z ciągu zadań lodowej wyspy.
Karta Błazna może powstać po nieudanym łączeniu kart bestii.
Karta Demonicznej Dziewczynki jest tymczasowa, w czasie przebywania lub wykonywaniu zadań w lochu Mallebrot
Tier5.png Extra
(Tier 5)
T5.png Cerber · Dżin · Mistyczny Dżin · Kościan
Najczęściej wypadają z Potworów o takich samych nazwach, ale jest mała szansa na wypadnięcie z każdego potwora oraz w lochach.
Tier6.png Unikatowa
(Tier 6)
T6.png Biały Smok · Mistyczny Koala · Tyran Śmierci
Karta Białego Smoka - potwory 146+ [+++], 150+, tzw "epic bosses".
Zaklęta karta Mistyczny Koali jest dostępna za 1'000'000 Punktów Gen - za walkę w grotach URSA.

Łączenie kart bestii

Wraz z Kroniką VII do Rappelz zawitała nowatorska opcja - łączenie bestii. Jest to ciekawy pomysł, ale trzeba przemyśleć decyzję łączenia, gdyż wiążą się z tym pewne komplikacje.

Najpierw jednak, korzyści. Już na pierwszym poziomie wzmocnienia (1/5) wygląd naszej bestii się zmienia. Mogą to być delikatne zmiany (BP) bądź drastyczna modyfikacja wyglądu (Syrena, Harpia). Dodatkowym plusem jest więcej miejsca w ekwipunku bestii - na pierwszym "st. wzmocnienia" przybywa miejsce na biżuterię, zaś na +3 - miejsce na Artefakt. Przy każdym wzmocnieniu przybywa 8 dodatkowych PP, więc bestia ze wzmocnieniem +5 posiada aż 40 dodatkowych PP!

Przebieg łączenia:

1.Otwieramy okno łączenia przedmiotów.

2.W głównym oknie umieszczamy kartę którą chcemy połączyć z inną, w pozostałych okienkach umieszczamy spajacz dusz i drugą kartę bestii(+ karta Błazna dla tych którzy go posiadają). UWAGA!!! Im wyższy Tier i/lub stadium wzmocnienia bestii tym mniejsze szanse na udane łączenie.

3.Łączymy karty i spajacz - otrzymujemy kartę bestii na wyższym stadium wzmocnienia (zawsze +1 do poprzedniego). Jeśli łączenie się nie udało, tracimy drugą kartę i spajacz (oraz kartę błazna - jeśli została użyta), karta z pola głównego jest bezpieczna.

Więcej w Fandom