Rappelz Wikia Polska

Przewodnik dla początkujących

633strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Oto krótki przewodnik dla osób które chciały by zacząć grać w Rappelz

Wstęp

Aby w ogóle zacząć myśleć o grze w Rappelz wpierw należy zaznajomić się w wymaganiami sprzętowymi i programowymi.

Wymagania

Do uruchomienia gry potrzebujemy komputera z:

  • Systemem Windows XP lub nowszym.
  • Aktualne sterowniki.
  • Zainstaluj Direct-X 9.0c.
  • Przynajmniej 5 GB wolnego miejsca na dysku (na dzień 2010-09-01 gra zajmuje 4,3GB)

Minimalne wymagania sprzętowe

Wymagania minimalne w praktyce nie dają nam pełnej możliwości cieszenia się grą, a podczas samej rozgrywki gra będzie przycinać, psuje to całkowicie czerpanie przyjemności z gry.

Podczas Party w Lochach (gdzie jest sporo postaci) gra może być całkowicie niemożliwa.

  • Procesor Pentium-IV/AMD 1.5GHz
  • Pamięć 512 MB
  • Grafika 128 MB

Zalecane wymagania sprzętowe

  • Procesor Pentium-IV /AMD 2.5GHz lub szybszy
  • Pamięć 1024 MB lub więcej
  • Grafika 256 MB lub więcej

Klient gry

Jeśli spełniasz zalecane wymagania możesz nie obawiać się że gra nie ruszy na twoim komputerze.

Powinieneś teraz ściągnąć klienta gry, wchodząc [na tą stronę] wybierając "Pobierz Grę".

W efekcie pobierzesz mały plik ok ~400 kB który należy następnie uruchomić. Program ten pobierze wszystkie potrzebne pliki do instalacji gry, wystarczy że wskażesz gdzie ma on zapisać pobierane pliki. Najlepiej stwórz sobie folder na pulpicie a następnie wybierz go podczas uruchamiania aplikacji.

Po zakończeniu instalator gry powinien otworzyć się automatycznie lub robimy to ręcznie. Instalator wybiera domyślne ustawienia dla większości użytkowników odpowiednie wystarczy potwierdzać domyślne wybory instalacji. Zanim jednak będziemy mogli się cieszyć grą należy najpierw zarejestrować swoje konto w grze.

Konto gry

W czasie gdy gra jest pobierana lub instalowana możemy już zacząć się rejestrować. Można to [zrobić na tej stronie]. gPotato to firma obsługująca wiele gier, między innymi Rappelz. Po zakończeniu rejestracji możemy logować się do wszystkich gier gPotato za pomocą tego samego loginu i hasła.

Rejestracja na stronie jest opisana po polsku wiec nie powinna sprawić kłopotu

 Ważne: 
Login (Webzen ID) jest loginem do gry Rappelz, a nie widoczną nazwą postaci!
Nazwy postaci wybiera się podczas tworzenia jej w grze, Login (Webzen ID) 
nie są nazwą widoczną dla innch więc powinna być łatwa do zapamiętania 
a nie koniecznie "ładna".

Zgodnie z instrukcją zarejestrowane konto powinno być aktywowane linkiem który dostaniemy na podany podczas rejestracji e-mail. Nie polecane są maile interia, wp czy onet, trzeba czekać bardzo długo na odebranie wiadomości. Polecane są za to o2.pl, gmail (od google) wiadomość przychodzi prawie natychmiast, prawdopodobnie na innych mniej popularnych serwisach też powinno zostać dostarczone w miarę szybko.

Po tej czynności oraz zainstalowaniu gry możemy przejść do pobierania aktualizacji.

Aktualizacja gry

Gra jest na bierząco aktualizowana raz w tygodniu po pracach serwisowych. Prace serwisowe lub nazywane czasem konserwacyjnymi odbywają się w każdy wtorek ok godz 12. W czasie 2 godzinnej przerwy serwery nie są dostępne dla graczy, a po zakończeniu jej gra podczas uruchomienia automatycznie aktualizuje się do najnowszej wersji.

Ponieważ nasza gra nie była ani razu aktualizowana, podczas pierwszego uruchomienia gry gra pobierze sporo aktualizacji, oraz może wymagać zamknięcia okna i ponownego uruchomienia startera. Nie należy się niecierpliwić i pozwolić grze na pełną aktualizacje.

Kiedy kolejny raz nastąpi aktualizacja gry po kolenym wtorku gra pobierze jedynie kilka małych plików. Pierwsze uruchomienie zabiera najwięcej czasu.

Pierwsze uruchomienie

Aktualizacja.png

Skoro gra jest już w pełni zaktualizowana można możemy ją uruchomić klikając na "START" na starterze. Gra uruchomi się z domyślnymi ustawieniami i nie należy się na razie nimi przejmować (rozdzielczość ekranu itd), kiedy stworzymy nową postać i wejdziemy do gry będzie można dopiero zmienić ustawienia obrazu.

Po zobaczeniu informacji o producentach gry, logujemy się zarejestrowanymi wcześniej danymi konta.

W polskiej wersji gry Rappelz są dwa serwery do wyboru:

  • Cerber(PvE) - jest to serwer nastawiony tylko na walkę z potworami, nie da się PK-nąć innego gracza, dla jednych to zaleta, a dla normalnych graczy wada - o tym poniżej.
  • Serafin - serwer z dozwolnym PvP (WzG), oznacza to że można włączyć WzG (Walka z Graczem) i zabić kogoś poza strefą ochronną (miasta itp.).

Co daje (WzG):

  • Pozbycie się denerwującego gracza.
Dajmy na to sytuacje, walczymy całą drużyną aż tu nagle przychodzi gracz który zaczyna przeszkadzać. Wchodzi pomiędzy PT a potwora, ksuje (bije moba zabierając EXP i PP), przeszkadza i denerwuje wszystkich. Na serwerze Cerber(PvE) nie można z tym nic zrobić, natomiast na Serafin włącza się tryb WzG i zabija go. Zanim wróci z miasta z powrotem na miejsce gdzie jest drużyna minie trochę czasu. Po 2 - 3 razach takiemu dzieciakowi odechce się robienia na złość.
  • Za każde zabicie innego gracza w trybie WzG otrzymuje się punkty niemoralności, dużo punktów osłabia naszą postać. Ma ona wtedy czerwony nick oraz dostaje czasowy debuff (debuff - obniżenie statystyk. nazwa tego debuffa to "Gniew", obniża wszystkie statystyki o 30%) w zależności od ilości niemoralności. Podczas zdobywania doświadczenia z potworów dostaje go mniej a za śmierć więcej traci. Jest to wykorzystywane do cofania postaci na pożądany poziom, idzie znacznie szybciej niż bez niemoralności.

.Raz stworzona postać nie może:

  • Zmienić Twarzy
  • Zmienić detali

.Natomiast może:

  • Zmienić Nazwe ( zwój zmiany imienia postaci)*
  • Zmiecić styl oraz kolor włosów
  • Zmienić Server (Zwój transferu postaci)*

*przedmioty oznaczone gwiazdką są to przedmioty za Walutę wirtualna Wcoin którą można nabyć za Realną gotówkę

Tworzenie postaci

Rasy.jpg

po wyborze serwera powinniśmy teraz stworzyć postać. Do wyboru mamy 3 Rasy: Asura, Deva, Gaia.

Przy tworzeniu postaci wybierasz na razie rasę, pierwszy wybór pomiędzy Wojownikiem, Magiem, Przywoływaczem masz dopiero na 10 Poziomie Postaci.

Deva to rasa światła, wszystkie profesje z tej rasy mają możliwość leczenia samego siebie. Do tego:

  • Wojownicy Deva to najlepsi Tankerzy czyli osoby w PT które biorą na siebie potwora odciągając od reszty słabszych jednostek, mają za to mniejszy atak.
  • Magowie Deva do najlepsi uzdrawiacze, ich buffy i leczenie nie ma sobie równych.
  • Opiekunowie Petów (Bestii) wspierają je wzmocnieniami i leczeniem (najprostsza klasa przywoływacza, bo efektownie może leczyć Peta, i ma możliwość leczenia siebie).

Asura to rasa mroku, rasa ta ma najmocniejsze ataki magiczne oraz najszybsze fizyczne ale może leczyć się tylko wysysając życie z martwych przeciwników (potworów).

  • Wojownicy Asura atakują szybko albo z dystansu przy czym mają dużą zwinność umożliwiającą im unikanie ciosów, mogą się nieznacznie leczyć. Do tego mają dodatkowe efekty jak znikanie albo b.szybkie poruszanie się.
  • Magowie Asura mają najmocniejszy atak magiczny, mają masę umiejętności do ogłuszania, spowalniania i przede wszystkim zabijania przeciwnika (do zabijania cały asortyment). Wada to mała ilość życia wiec jeśli potwór dobiegnie do maga bardzo prawdopodobne że dosyć go uszkodzi. Duża ilość many szybko się zużywa i ciężko jest bez "uleczania" punktów magii "expić" przez dłuższy czas. Do tego mogą zabierać życie przeciwnikowi albo ze zwłok (życie jak i manę) ale nie leczą się tak wydajnie jak uzdrowiciele Deva).
  • Opiekunowie Petów mają wzmocnienia podnoszące atak petów, mają część ataków magicznych Mrocznego Czarodzieja. Do tego ich leczenie Petów i Siebie polega na przekazywaniu albo odbieraniu życia sobie lub Bestii.

Gaia to lud ziemi, atakują głównie fizycznie (nawet magowie), mają sporą ilość życia przy średniej obronie i ataku. Klasy Gaia są bardzo zbalansowane.

  • Wojownicy Gaia mogą zamieniać energię powstającą podczas walki na życie lub wzmocnienie siebie, mają całkiem spory atak i obronę, nie tak dobrą jak wojownicy Deva ale mogą sobie radzić jako zapasowi Tankerzy. Łucznik ma całkiem spory atak fizyczny i do tego dystansowy, może zakładać pułapki.
  • Magowie Gaia wzmacniają siebie czarami, mają kilka umijętności magicznych ale gównie atakują fizycznie. Mają słabsze leczenie ale mogą pomagać w wielu sytuacjach.
  • Przywoływacze Gaia mają słabe leczenie, nie mają takich umiejętności opieki petów jak inne klasy peciarskie za to mają ataki AoE i DoT co rekompensuje powyższe.

Zobacz też: Rasy i Profesje

Gra

Zobacz też: Interfejs Gry

W zależności jaką rasą wybraliśmy, grę rozpoczynamy:

  • Deva - Przewodnikiem
  • Asura - Kłusownikiem
  • Gaia - Łotrzykiem

Przez pierwsze misje zaznajamiamy się z obsługą gry, sposobem ataku, uczeniem się profesji i umiejętności. Dostajemy również pierwsze przedmioty oraz pierwszą kartę bestii.

Zobacz też: Bestie

Po osiągnięciu 10 Poziomu postaci i zaliczeniu podstawowych Zadań wybieramy naszą pierwszą profesję.

Zobacz też: Zmiana Profesji

Powinniśmy zaliczyć wszystkie Zadania dostępne Na Wyspie Adeptów zanim wyruszymy dalej w kontynent aby dokładnie rozumieć grę.

Do lepszego ekwipunku i broni dostęp mamy od 20 Poziomu

Zobacz też: Ekwipunek
Zobacz też: Przedmioty

Po opuszczeniu Wyspy Adeptów

Wiele graczy zaraz po opuszczeniu Wyspy Adeptów nie wie co ma robić.

Najoczywistszym, pierwszym krokiem jest skierowanie się w naszym rodzinnym mieście do Przewodnika z naszym pierwszym zadaniem które otrzymaliśmy jeszcze na Wyspie Adeptów. Ale ....

Zadania które wykonujemy podczas rozgrywki (jest ich sporo) dają nam szansę na otrzymanie ekwipunku, przedmiotów zużywalnych takie jak jedzenie lub napoje regenerujące oraz napoje zwiększające wytrzymałość (która znacznie przyspiesza zdobywanie doświadczenia i PP). Jednym słowem jest warto je wykonywać jednak gracze stosują różne strategie gry w ramach których można znacznie szybciej zdobyć kolejne poziomy oraz PP.

  • Strefa Mistrzów - są to potwory dużo silniejsze niż zwykłe na powierzchni, ale dają nam znacznie więcej doświadczanie i PP. Asystując się Wspomagaczami Wytrzymałości lub wytrzymałością w Strefie Mistrzów w Laksy, możemy dosyć sprawnie z 18-19 poziomu zdobyć 30-40 Poziom. Musimy jednak mieć albo zwierzaka np Yeti na 60 Poziomie który da redę ubić Mistrza zanim ten zabije naszego pupila, albo stworzyć drużynę 2-3 osobową. Samemu na niskim poziomie nie damy rady. Oczywiście stref jest więcej i z wyższymi poziomami.(<---- kto to pisał ?)
  • Lochy - zaczynając od Grobowiec Arid na ok 30-35 Poziomie, w ogarniętej drużynie bardzo sprawnie idzie zabijanie potworów, przedmioty (drop) jest ciekawszy, wypada więcej Rupii, a doświadczenie i PP które zdobywamy jest większe niż na Mistrzach. Warunek drużyna, gdzie pomiędzy najwyższym a najniższym graczem różnica poziomów nie przekracza 15. Samemu na niskich poziomach bez wsparcia jest bardzo ciężko.(<---- kto to pisał ?) Tak więc Zaczynajać od Grobowiec Arid w ktorym możemy zacząć juz od 10 lv ( gracze z chowancami o wysokim lv i dobrym eqwipunku zaczynaja od 10 lv) jednak jesli jestesmy poczatkujacymi polecane jest od 20 lv z drużyna lub jeśli mamy bestie leczacą samemu próbować nstepnieprzechodzic do lochów Opuszcaona kopalnia, Kryształowa koplania, płaskowyż plamir, Sanktuarium, Świątynia Pradawnych/Zagubionych Dusz/Wypędzenia, Cubrian
  • Zadania - Poza tymi wynikającymi z fabuły gry mamy Pośredników Zadań którzy mają ich nieskończoną ilość, a potwory jakie mamy zabijać są losowe. Do tego dostajemy za nie dosyć sporo ale pomiędzy 45-55 średnio nam się to opłaci, szybciej gra się w lochach.
  • Od 50 poziomy zaczynamy wątek Wiedźmy. W pierwszych zadaniach możemy uzbierać PP potrzebne do OB lub do drugiej profesji. Nastepnie w zadaniach wiedźmy od 75 poziomu możemy zyskać bardzo dużo doświadczenia (10-15 Poziomów postaci - z 70 do nawet 90) oraz sporo PP, w relatywnie krótkim czasie i ostatecznie przechodząc do zadań od 125 lv w ktorych wbijamy poziomy od 125lv nawet do 150lv.

Więcej informacji znajdziesz na tej wiki. Zapraszamy.

Poziom obszarów

Każdy poziom ma przypisany swój własny zestaw poziomowy dla każdego typu bestii. | Mapmobow.png

Więcej w Fandom